Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

onsdag, mars 04, 2009

Fram i ljuset Pelargoner!


Veckan har hittills bestått i en del kontorsarbete, besök till revisorn, gjort konferensinbjudningar och skickat vinförslag till en fest.

Idag ska jag försöka få nån ordning på alla pelargoner som stått i källaren och väntat på bättre tider. Jag vet inte hur det står till med alla, så det kan väl bli att jag får komplettera en del inför sommaren.

Vi har två bröllop där även vigseln ska ske hos oss, det känns väldigt roligt. Vi ska eventuellt även stå för musiken.

De 2 dagar som är kvar av denna veckan ska jag jobba på förskolan är det tänkt.

3 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå ingela, vilken ljuvlig bild, är det dottern din? min pellisar har nog gått itll de sälla jaktmarkerna...har du mårbacka eller nån annan sort, ingen sommar utan pelargoner ljuvligt att samplantera!
ha en underbar vecka vännen!
varmkram lotten

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch jag törs inte ens titta på mina pelargoner i källaren ... tänk om de dött av köld ......
Det låter så kul ditt jobb och jag är så avis .. inte på förskolejobbet alltså ;-)
Kram/Lotta

Carole sa...

Hi
Just found your blog. Did I understand you also work at a nursery..garden nursery or with children? I too have a problem with throwing out garden and decorating magazines. Love your blog and the fact you run a hotel...very cool!