Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

onsdag, augusti 12, 2009

Rapport från en värdshusvärd






















Idag bestämde jag mig för att det skulle skrivas något om sommaren och allt vi gör. Juli månad var tämligen dåligt besökt eftersom det var mycket regn och blåst. Våra musikkvällar gick däremot jättebra. Med tanke på pengar så var det synd att det varit dåligt med folk, men med tanke på att vi bara varit två så var det ju lite mer skonsamt för vi sliter ändå mellan 10 - 20 tim every day! Den här veckan har vi konfirmationsläger som äter frukost, lunch och middag. De reser hem imorgon och då börjar vi rigga för bröllop. På fredag är det alltså bröllop igen och på lördag är det guldbröllop (ca 70 gäster på båda), söndag har vi söndagmiddag och på måndag har vi konferens med allt vad det innebär osv.







Mannen och jag har tagit oss två dagar ledigt i juni då vi var på Kanalhotellet i Karlsborg, i juli var vi till min svägerskas 50 års kalas i Molkom och förra veckan tog vi två dagar på Österlen innan min käre man började jobba igen. Så små pauser har jag fått i alla fall 3 gånger i sommar! Min fina klänning blev invigd på 50 års kalaset!







Vår trädgård...kunde sett bättre ut, men blommorna blommar och det gör ogräset också.







Området där vi har vårt Värdshus är till försäljning så nu väntar vi på vidare besked om hur det blir i framtiden. Längre än så här orkar säkert ingen läsa så vi slutar för denna gång. Kram Ingela

2 kommentarer:

KATE ♥ sa...

Koselig å høre fra deg.
Håper ikke du er helt utslitt, og at du blir MYE penger utav strevet.
Vi hadde oss en tur til Strømstad i går. Sov på hotell, og koste oss med båttur.
Klem

Atelje Skärvan sa...

Hej Ingela!
Det är väl en massa arbete med att driva en retaurang?
Fast det är kul med eget,jag och min sambo har en butik men det är inget som går att leva av så det gäller att arbeta på annat håll också.
Kram Agneta