Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

onsdag, november 04, 2009

Jag drömmer om en vit jul


Snö - vilket vackert ord! Jag vet inte om SMHI håller vad de lovat, men hoppas gör jag!


Just nu har jag arbetare från Danmark som bor på Värdshuset. Inte så betungande. Jag gör frukostpaket åt dem på kvällen och ser till att papperskorgar är tömda etc.


Jo, idag var det superbistert ute och snölukt i luften så jag fick såna där underbara yiipii- känslor! Jul är ändå för mysigt!! Nära oss finns Tjolöholms slott och går man in på deras hemsida så möts man av riktig julstämning med snö och allt. Jag har varit där och ätit julbord en gång och det var pampigt värre! Det var facklor hela vägen upp till slottet och inne var min drömjulgran. Det vackraste jag sett i julgransväg vill jag lova! Men vad är väl en jul på slottet...tråkig och trist och helt underbar!


Idag har mannen skaffat Iphone så jag ser inte röken av honom. Jag hör bara en massa fantastiska glädjetjut om hur otroligt bra denna lilla mojäng är! Själv lånade jag sonens mobil några veckor. Det räckte. Varje gång jag tyckte rutan var smutsig, började jag putsa på den och så var jag plötsligt inne på nätet och inne på olika sidor där. Jättelätt att komma dit , men jättesvårt att komma därifrån. Min mobil slår man bara ihop då man ringt och så är den låst. Det passar mig bättre.


Nästa helg ska vi till min bror och svägerska i Värmland för att julpyssla, dricka glögg och umgås.


Det blir inte dumt:))) Kram kram / Ingela

2 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer mamma!!! LÄngtar så efter julen, musiken, dofterna, stämningen, maten =) ska bli så mys nästa helg!
Kram

Lisa sa...

Jaha men vad spännande :) Har du några bilder på huset som man kan få se? Nyfiken :) Hihi.. De kanske finns här i bloggen nånstans? Det var ett mysigt värdshus ni hade med, spännande med såna där projekt tycker jag :) Ha det gott!