Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, juli 25, 2010

Trädgårdstankar

Idag är det söndag. Då man har semester glömmer man lätt vilken dag det är. Jag vaknade tidigt idag. Ser man ut över havet så kan det bli en fin dag, men än är det så där lite gråmulet. Jag tittar ut i trädgården, just nu blommar lavendeln och de svarta stockrosorna som bäst. Snart kommer den jättehöga ålandsroten att slå ut. Jag är försenad med tomaterna och luktärtorna, men jag hoppas de kommer. Rosenskäran blev inte sina 2 meter i år, för jag har inte stått med slangen och vattnat under våra torra, varma dagar. Som en parentes i det här inlägget, så har jag försökt få bort "snön" från min sida, men inte lyckats, så, nu är det maskrosfrön som flyger;=)
Mitt Värdshus som vi lämnade i julas står nu tomt, en och annan bor i rummen ibland, men annars finns inget där. Förra sommaren som var full av bröllop, födelsedagar, räkaftnar och musikkvällar. Det är tråkigt att se. Vi får väl se om det kommer att bli villatomter istället. Själv har jag tyckt om att ha semester, då det var 3 år sen sist, men jag saknar naturligtvis Värdshuset. Det är ju en lugnare tillvaro att vara förskollärare. Men oj, nu ser jag att det börjat regna...min tvätt!

Inga kommentarer: