Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

onsdag, augusti 11, 2010

Tankens kraft

Hej! Ja, nu börjar det närma sig att jag gjort mina två veckor på en förskola i byn! Snart börjar mitt "riktiga" jobb! Försöker hålla kvar sommaren och semesterkänslan än;) Regnet öser ner så det är svårt! Jag har varit ut och handlat nya stövlar, tygskor och inne tofflor. Jag är jättenöjd med allt!
Idag har vi haft en föreläsning av Mikael Andersson om "Tankens kraft". Tänk dig att du imorgon vaknar upp och inte får använda dina händer. Som en ytterligare utmaning kan du nästa morgon även utesluta fötterna. Jag tror du förstår. Det gäller att tänka att det du först räknar som en omöjlighet så småningom ska kunna förvandlas till en möjlighet. Sätt upp mål - ingenting är omöjligt! Ge inte upp, innan du prövat tålmodigt! Jag har träffat någon som lyckats! Kramkram Ingela

Inga kommentarer: