Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, mars 10, 2011

Prinsesstankar...

Hej alla! Vilken vecka! Mest legat till sängs med feber och rejäl förkylning, kanske det är influensan! Ikväll började det kännas som jag orkade resa mig, vattna blommorna och känna att jag kanske ändå kan få krypa ut ur den här burken som suttit över mitt huvud och gjort mig halvt döv, helt utan smak och gett mig små, vattniga sillögon som knappt orkat titta upp.Det är ingen prinsessa som möter mig i spegeln precis.
Det kommer mig att tänka på då jag var 11 år, längst på hela skolan och hade krulligt hår och jämt blev kallad för flaggstång och Jimi Henrix. Synd, då man helst av allt hade velat vara en söt, vacker, liten prinsessa.
Nåja, jag har hittat fina, vackra bilder på detta nu. Prinsesstiden är förbi, men jag märker i mitt arbete med barn att det är ett skede i livet som man gärna behöver ha. På lördag är det Viktorias namnsdag och då brukade vi passa på på förskolan att ha prins- och prinsessdag, äta prinskorvar och prinsesstårta och dansa wienervals!











1 kommentar:

Inget nytt under solen sa...

Tjusigt! Vitt i gammal miljö är fint!