Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, juni 03, 2012

Utgrävningar och rabattrens

Hejsan!
Ja nu har vi ägnat helgen till att gräva minsann! Ännu är vi inte klara. Vår tanke är att få ett ordentligt avslut på gräsmattan och lägga markduk ca 2 m från stenmuren. Över markduken ska vi sedan lägga grus. Blir detta bra ska vi fortsätta runt huset på samma vis. Det var faktiskt inte något lätt arbete. Man önskade ju att man bara svängde med sitt trollspö och allting lydde mig!
Jag försökte rensa rabatterna och vårt lavendel-land. Allt jobb känns verkligen i armarna och händerna!
Nu har det blåst i flera dagar och det är så trist när man köpt växter och ställt dem sååå fint, fast då var det förstås vindstilla och 28 grader...
Pimpinellarosorna och snöbollsbusken blommar som bäst nu och man vill ju inte att det ska bara blåsa bort. Annars har jag fixat ett litet fågelbad på altanen.
Ja i övrigt önskar jag alla en fin vecka!
Kramkram / Ingela

Inga kommentarer: