Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

måndag, februari 22, 2010

Snö

Kära nån, jag har ju inte skrivit på snart en hel månad!!! Vad har jag gjort!!! Ja, jag har jobbat väldigt mycket och tyckt att det inte finns särskilt mycket intressant att skriva om just nu. Snön fotsätter att vräka ner och "skotta" har blivit Sveriges mest använda ord!
Jag väntar oroligt på ett bokslut från min Värdshus-period, tar vikariejobb inom barnomsorgen och försöker hitta en ny tillvaro att fungera i.
Snö, snö, snö! Alla skolor och de flesta förskolor är stängda, så min första dag på det nya jobbet börjar med att det är stängt! Mannen sitter också hemma pga detta. Så...än vet jag inte så mycket om hur allting kommer att bli framöver.
Våren, ja den kan ju inte infinna sig i februari hur som helst så, jag hoppas att våren börjar visa sig från slutet av mars;D Snödropparna brukade alltid komma i början av februari, men den här vintern är inte som de vi varit vana vid. Snöbergen kan säkert ligga kvar till maj i värsta fall! Nu är vi ute och går på havet - en företeelse som inte funnits på många år! Bilen lät som en förstenad, djupfryst plåtlåda då jag for till jobbet i morse, och vägarna är så smala att det inte går att svänga utan att hålla på och backa och knixa då man ska in på en annan gata! Vi hade fest i lördags och det tog maken hela dagen att skotta upp gården så att 5 bilar kunde stå där, och skotta upp vår väg så man kunde komma upp till oss. Idag har han försökt skotta fram största stegen och gått upp på den för att få ner snö från taket! Inget går "geswint" (hur nu det stavas).
Önskar alla en fin vecka. Kram kram Ingela

Inga kommentarer: