Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

måndag, februari 01, 2010

Nysnö, nytt skåp och nytt jobb


Det märks att jag har att göra! Det tar visst lika lång tid att avveckla Värdshuset som att starta det! Nu har jag flyttat hem skåpet vi hade där med alla koppar och kaffe och the. Försäljningen gick ganska bra, det lilla som blev över tog vi till Erikshjälpen.
Annars jobbar jag nästan hela tiden som vikarie. Idag fick jag en ny tjänst som börjar i v. 8. Jag kommer att arbeta på Öppna förskolan som förskollärare. Det är en halvtid, men jag hoppas kunna fylla upp luckorna med annat jobb.
Det snöar onaturligt mycket här! I halland är detta liksom inte vanligt. Affärerna har inte tagit hem så mycket vinter-kläder och skor, skidor, pulkor, skridskor etc. - allt är slut!
Det var svårt att åka till jobbet i morse, oplogat på alla vägar! Ingen tidning hade nått oss heller. Många är trött på det, vill inte skotta mer osv, men jag tycker det är bättre än slask och blåst. Jobbar man på förskolan så är det definitivt bättre. Inga blöta, grusiga kläder att hänga i torkskåpet och mycket mer roligt att göra ute...även för fröknarna!! ;DD Kram Ingela

2 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Hej Ingela..... Nu var det evigheter sedan jag hälsade på dig! Ser att du avvecklar Värdshuset - ja, då är det dags för lite nya vindar i ditt liv!
Vilket underbart skåp du flyttat hem, jättefint!
Ha det så bra och lycka till framöver!
Kram Mia

KLARA LAVENDEL sa...

Tack Mia! Ja nu har jag slutat och ska börja jobba på Öppna förskolan i vår by. Det är en halvtid, men i alla fall en annan form av förskolläraryrket. Hoppas allt är bra med dig och att du känner att du hittat rätt! Stiliga gossar du har förresten. Dem såg jag sist jag besökte dig;D Kram Ingela