Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, januari 06, 2011

Ljusfreaks

Hej och ett Riktigt Gott Nytt År!!!
Skönt att även den här vintern är vit säger jag som bor i Halland! Det blir ljusare och lättare att se på tillvaron. Sedan kanske många klagar på snöskottning, men jag tycker ändå det överväger regn, mörker och blåst.
Det har varit ett fantastiskt skönt jullov i år. Eftersom jag och min man jobbar inom skolverksamheten har vi varit lediga tillsammans och börjar inte förrän på måndag igen. Det var lite välbehövligt med den här ledigheten kännner jag. Jag fick halsfluss strax innan vi åkte till Norrland på min pappas begravning. Efter detta skulle jag ha 4 julfester så jag var rätt slut då äntligen lovet kom!
Nytt år och nya föresatser. Mannen och jag har börjat se om vårt intag av vettig mat och hur vi kan få lite mer rörelse på vår lekamen;-)
Jag måste säga att jag gillar jultiden! Vi tänder massor av levande ljus, granen gnistrar och brasan brinner. Vi sitter och njuter, dricker lite glögg eller ett glas vin och bara trivs. Jag räknade nyss alla ljus...hm,...det var 30 kronljus och ca 15 lyktor och värmeljus...och en brasa...hoppas vi inte är helt onormala ;-D



Kram Ingela

Inga kommentarer: