Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, november 28, 2010

En hälsning i Advent

Adventshälsningar!
Jag har en konstig upplevelse i år - jag tyckte nämligen att det var nyss som vi skottade snö och hade jul!? Har jag fel? Idag då jag varit hemma ensam var jag tvungen att gå över allt och titta djupt i jullådan för att se om jag glömt något. Och visst hade jag det, två adventsstjärnor låg där och såg ensamma ut och adventsljusstaken gapade tom utan mossan, vår enda lilla tomte var gömd bakom brödet på köksbänken. Men, hyacinten har slagit ut, glöggen är nästan urdrucken, skumtomtarna är redan uppätna, två små puttesmå granar är tagna på samma ställe som förra året, julbocken kom ner från vinden och likaså God Jul-kudden. Så idag ska vi tända första ljuset och jag ska åka till kyrkan för att sjunga i kören många glada sånger:-).
Annars har den sista månaden varit tung. Min pappa blev plötsligt väldigt sjuk och tyvärr fick han sluta sina dagar , så nu väntar oss en begravning. Det är livets gång men man är aldrig förberedd. Att vara närvarande och leva här och nu borde vi träna på mera. Morgondagen har vi inte.
Ha en vacker advent!

Inga kommentarer: