Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, november 04, 2010

Längtan

Hej! Ja nu är det snart helg igen! Skönt! Här är höstlov och på Öppna förskolan är det stängt. Vi har planerat resten av terminen och tvättat samt bytt gardiner. En halv dag ägnades också åt e-handel. Usch, vilken tid det tog och inte hade vi avtal på varenda liten grej som vi behövde. Man fick ju ringa och beställa resten i alla fall! Nåja, idag och imorgon har jag tagit kompledigt. Mamma med man kommer på besök från Karlstad i eftermiddag. Mamma, 80 år, kör fortfarande.
Jag har varit ute och planterat tulpanlökar i de stora krukorna. Tulpaner på friland funkar inte här, för vi delar vår trädgård med rådjuren;-)
Det blåser fortfarande här, men inte så tokmycket som igår. Det går dock vitt på vågorna fortfarande. Solen visar sig också ibland, vilket är ovanligt nu. Jag gillar inte regn, blåst, grått och mörker. Det är inte konstigt att man riktigt klamrar sig fast vid tanken på nåt vitt, tindrande, gnistrande, värmande, doftande, - ja, JULEN tycker jag kan innefatta allt det! Jag längtar till juletid!!!
Ha nu en fin helg! Kramkram Ingela

Inga kommentarer: