Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, oktober 16, 2011

En liten vecka

Hej alla!
Jag kan inte skriva, "Allting går sin gilla gång". Det vore väldigt fel! På jobbet har vi försökt göra många förändringar, vilket bara har varit positivt, men det tar på ens tid! Veckan har varit tung på vår skola och all personal har varit berörd, då ett barn plötsligt ryckts ifrån oss. Det är svårt att känna entusiasm och mycket energi har gått åt i bara ett stort "varför".
Annars jobbar vi vidare med Pers föräldrahem. I går tog vi itu med trädgården. Som tur var så sken solen hela dagen och det var en fröjd att få jobba ute!
Idag var jag och sjöng i Gällinge kyrka. På eftermiddagen åkte vi till min dotter för att kolla hur deras förråd blivit när de lagt in golv och målat väggarna. De satt som gubben och gumman på varsin huggkubb och klöv ved. Gulligt!
Då for vi vidare ner till "Läjet" (Träslövsläge) och hälsade på min ena son med sambo. Oj vad mycket de hade hunnit åstadkomma på några veckor! Stora bjälkar och gamla tegelstenar hade inhandlats på en byggåtervinning och sedan används minsann! Jag tror det kommer att bli ett helfräckt hus!!
Idag köpte jag Isabellas julnummer, ska bli kul att krypa ner och läsa den i kväll.
Kram Ingela

Inga kommentarer: