Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

måndag, oktober 24, 2011

Förändringar

Hej alla!
Idag måndag var åter flaggan på halv stång på vår skola. En kollega hade hastigt avlidit under helgen. Sånt här är jobbigt och tar mycket av ens energi.
På helgerna är det fortfarande Borås som gäller. Denna helgen hyrde vi släpkärra och körde många turer till tippen, samt försökte få struktur på vad som ska till Second Hand och vad som ska behållas. Man blir trött om man tror att man gjort klart ett rum och öppnar en garderob och allt är kvar! Eller ett skrivbord/byrå som man trodde var tömt, och man hittar de där svåra småprylarna som man inte riktigt vet om man bara kan kasta i den svarta sopsäcken, eller om man måste ta var liten sak för sig, suck vad man blir trött. Det måste visa stort resultat väldigt fort, för att jag ska orka liksom!
Jobbet går jättebra just nu och jag trivs med min nya medarbetare. Imorgon ska vi ha lite om barnkonventionen och på torsdag är det Nallens dag! Nu har vi ändå blivit föreslagna ett annat jobb inom enheten, och jag känner mig verkligen kluven. Jag har ju jobbat nästan 2 år med Öppna förskolan, dit både föräldrar och barn kommer. Detta är tyvärr bara en halvtid, men man har uppehållstjänst som innnebär att man har jul-och sommarlov. Eftersom jag vill ha en heltid åker jag till grannbyn Åsa på måndagar och arbetar på ett föräldrakooperativ som jag förut varit föreståndare för. De övriga efterdagarna har jag jobb på en förskola här i Frillesås. Det är ibland rätt stressigt, eftersom jag är 2 mil bort på fredagar och ska hinna plocka ihop och åka de 2 milen inom en halvtimme. Ja där har ni mitt "jobb-liv" just nu. Och, som sagt jag har blivit erbjuden en heltid på en förskola i Frillesås tillsammans med min nya medarbetare och nu när jag håller på att skriva detta tycker jag att det låter rätt bra hm, hm.
I helgen skaffade min dotter katt. Det är en liten näpen kattunge som fått namnet Siri.

1 kommentar:

Inget nytt under solen sa...

Men kära du, i mina öron låter den där heltiden väldigt bra! När du dessutom får ta med din nya medarbetare, som du trivs med...
Men jag förstår att det är kanske inte så enkelt ändå...
Lycka till med både beslut om tjänst och urtömningen av svärfars hus!
Känner igen det där, när man trodde att det var klart, så visade det sig att det var en del kvar - och småsaker, uhr! Kram!