Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

måndag, november 01, 2010

Snart nytt skoställ!

Hej!
Har velat skriva här länge, men min dator gick sönder och alla kort försvann. Nu har jag fått låna en laptop på obegränsad tid. Efter min tid med Värdshuset har det också känts svårare att ha något att skriva om.
Jag jobbar ju inom barnomsorgen och därmed skriver man inte om någon, så ibland känner jag mig lite låst. Mitt jobb på en Öppen förskola är lite annorlunda från en vanlig förskola. Man jobbar med både barnen och föräldrarna! Jag tycker det är stimulerande och meningsfullt.
Just nu är min mans syster från USA här på besök. Hon är väl egentligen mest i Borås hos min mans 97-årige pappa. Min egen pappa som blir 86 år, har plötsligt efter ett helt liv utan sjukhus och piller, blivit jättesjuk och ligger på sjukhus och gör massor med undersökningar. Verkligen jättejobbigt!
I lördags var jag och min son på Loppis-runda. Jag köpte bland annat en blöt, smutsig låda, som jag nu försöker att torka och göra ren. Idag letade jag efter tumlad, dansk sjösten. Jag hittade det till slut på Särö trädgård. Då jag ändå var där passade jag på att köpa på min ett antal olika häftiga tulpanlökar för halva priset! När lådan är torr tänkte jag lägga stenen där och ha lådan som skoställ i vår hall:-D
Idag och i morgon har vi planering på jobbet, sedan tar jag ledigt resten av veckan. Min mamma kommer och hälsar på från Karlstad. Ska bli skoj! Kram kram Ingela

Inga kommentarer: