Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, mars 08, 2009

Glad son!




Ny vecka! Ja vad har jag att göra denna vecka? Jo, bilen som bärgades förra helgen har samma problem denna helgen?! Inte ett ljud. Så,.... imorgon ska jag ta itu med detta. Tisdag kan jag jobba på förskola, onsdag ska jag träffa bruden med mor för att se hur vi kan placera borden, torsdag ska jag beställa mat inför helgen, ca 45 orienterare som vill ha frukost och middag, fredag måste jag ta emot matleveransen, lördag är det frukost till de 45 orienterarna och middag på kvällen, söndag är det åter igen frukost.



På fredag fyller min äldsta år! Kalas!



Idag var vi till Gbg och hjälpte honom att köpa en säng på IKEA. Igår hjälpte vi mannens dotter med leverans av vävstol. Ja, vi har hyrt en mindre lastbil för detta.



Nu är vi hemma, regnet vräker ner och piskar mot rutan...brasan brinner, Rod Stewart sjunger gamla klassiker i jazzstuk, mannen spelar med på pianot, och här sitter jag! Jag tog kort på sonens etta, hihi!



Ha nu en riktigt fin vecka allesammans!! Kram Ingela

6 kommentarer:

KATE ♥ sa...

Hallo Ingela.
Er det fint vår vær hos dere?
Vi snør ned.
For et par år siden var Maleren og meg på ferie nedover i Sverige. Vi sov moen netter i en stuga i Frillerås og var på en morsom sommermarknad. Det var kul.
Klem og ha en fin dag
Kanskje jeg skulle bestille rom hos deg i sommer?
Det hadde vert morsomt!

KATE ♥ sa...

Jeg skrev feil,
det varVarøbacka vi leigde stuga.
Men det er vel ikke langt fra Frillerås?
Klem igjen

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Va trevligt det låter med mannen som spelar med på pianot !!!
Du har en väldigt stilig son oxå !!
Här har det snöat igen och man blir bara så less ...

Kraam!

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Det låter som du har en del att göra denna veckan ;) Jag kan inte begripa att det alltid hopar sig..så är det i alla fall för mig :)

På torsdag fyller maken år, så vi har kalas i veckan också.

Ha det så bra!
Mia

lottens vita och gröna sa...

hallå ingela, vad ni har det mysigt jammar ihop, sånt som svetsar samman en familj!

du undrade om länkning, när det gäller i ett inlägg, så när du skriver i texten så markerar du det som ska länkas och trycker på en lite gröning i verktygsfältet, där skriver du in webadressen, om du vill länka i ett sidoelement, så finns en länkrad som du skriver adressen och när man klickar på bilden så tada! mejla mig om du stöter på patrull, hihi! lotten@rudu.se

ha det bäst! varmkram lotten

IngelaMollly sa...

Kul med kalas! Gratta sonen från mig.
Kan gå ut med hunden eftersom det är viktigt att röra på benen. Annars risk för blodpropp.
Kramar Eva Agnes