Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, september 04, 2011

Många bollar (koppar) i luften!

Hej alla!


Ja, och vad har hänt under veckan, tro? Skaffat mig magkatarr, skaffat oss ett bilproblem och sjungit i 2 körer!
Det första problemet får väl fixa sig då man vant sig vid att nu är det jobb hela dagen som gäller.

Bilskrället, suck, började tjuta för en vecka sedan och på bilverkstaden upplystes vi om att det var kopplingen och att summan skulle bli ca 10 tusen. Ingen återvändo, inget att be för - vi måste köpa en ny, eller annan bil och det NU!!!! Det är verkligen jobbigt att inte ha bil då vi bor på landet och mannen har någon mil till varje skola. Jag har mest problem på måndagar och fredagar då jag ska resa någon mil till mina förskolor. Denna veckan fick vi låna Pers dotters bil, vilket ju var helt underbart, för då kan vi ju ta oss till bilfirmor med bilar också!


Ja, sedan har jag sjungit i min vanliga kör som började i onsdags. Men, på torsdagen gick jag till en annan kör också som finns i vårt samhälle. Underbart att sjunga bara! De höll på att öva in Beatles och "Håll mitt hjärta" (som skulle köras bakom bruden, solist, i ett bröllop i november!) Kul!


Annars har inte orken varit på topp denna veckan. Jag tror vi har lite för mycket omkring oss just nu. Vi vill hjälpa min son som flyttat till "Läjet", vi försöker röja i min mans föräldrahem och på jobbet är jag ensam tills 20 september, mannen har just spelat på ett bröllop på Tjolöholms slott och i mitt huvud snurrar många ogjorda projekt och så till sist - man kan inte ta sig nånstans utan bil!


Vi har försökt gå på raska promenader i helgen, vilket hjälper mot mycket vill jag lova. Man rensar tankarna och känner sig dessutom duktig efteråt.
Kram / Ingela

Inga kommentarer: