Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

onsdag, januari 14, 2009

Vacker sommardag att ha för ögat då det ser grått ut ute


Nu har julen städats bort på Värdshuset. Alla julsaker ligger i plastpåsar och granbarr och glitter från Luciatåget är i det mesta uppslukat av dammsugaren. Jag har strukit dukar och börjat sätta upp servetter och glas inför släktmiddagen på lördag. Maten är i det mesta beställd och ska bara kompletteras imorgon och så kommer matleveransen på fredag. Det känns lite tomt och tråkigt att vara själv. Hemsidan skulle behöva förnyas och jag är inte säker på om jag klarar det själv. Lite nya idéer skulle vara bra att ha. Längtar efter våren! Jag gjorde lönerna idag och hoppas att affärerna kommer att gå strålande här framöver!!:)

Efter 2 februari får det bli nya tag då dottern kommer från Thailand:) Har sett dem på Skype idag, de var framme på Koh Samui nu, full med upplevelser från nordvästra Thailand. Jag är så glad att resan dit gav så mycket för dem.

Jag läste nått fint:

"Å leve er ikke nok - Solsken, Frihet og en liten blomst må en og ha!"


7 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Vad spännande med ett eget värdshus!! Åh vad jag ser upp till männidskor som verkligen vågar leva ut sina drömmar!!! Hoppas verkligen det går bra för er... Har jag vägarna förbi vet jag var jag ska äta gott och vackert i alla fall!
Kram Susanne ♥
ps. Vilken härlig resa din dotter är på nu. Skulle inte ha något emot att vara där just nu...

smultrongården sa...

Jäklars i min lilla låda!! Sitter i bilen o har kollat din blogg. Vilket spännande liv du lever!

Och vad härligt m värdshus. Vi har ju pyttepyttelitet café men jag vet att det innebär JOBB!!

Min äldsta är också i Thailand nu. Vi har också varit på rundresa där dina barn är. Jag vill ha dom runt mig, barnen alltså, men som du skrev, faran hotar överallt, räcker med att gå upp på morron. Så det är väl bara att köra på..
Lycka till m värdshuset!
Kram Eva

Eva Agnes sa...

Hej Klara Lavendel!
Tack för besök och evlig kommentar hos mig.
Kul med någon ny att titta in hos.
Vad jag fann var dock att du lånat en bild som jag gjort och lagt upp hos dig.
Den vill jag att du tar bort för den är min personligen.
Det är så enkelt att göra sådana bilder själv.
Klicka in dig på Blingey så får du instruktioner.
Kramar Eva Agnes

Stina sa...

Nu längtar jag till sommaren, när jag ser den där bilden.:-)

Eva Agnes sa...

Hej Ingela!
Ingen fara med skridskobilden.
Vill du lära dig hur man gör så kan jag berätta.
Annars kan jag göra en åt dig om du vill...?
Det gör jag gärna.
Hör av dig om det.
Kramar Eva Agnes

♥ Pia... sa...

hej..nu har jag läst igenom alla dina inlägg..varit lite dålig på att kika in till folk..men nu när jag ligger för nedräkning:)..förjar resa mej upp...hihi..värdshuset låter som en dröm..en ljuvlig sådan..såg du varit i Karlstad..inte så tokigt..brukar åka di tlite då och då jag med..mest genomresa..min son bor i skattkärr..1,5 mil utanför...ikea är en annan dragningskraft...har du bott i Thailand?....ja nu ska jag surfa runt lite..måå såå gott..kram..PIA

Två systrar sa...

Mysig blogg du har!! Ska också till thailand snart..din dotter har säkert en massa reseminnen med sig hem:-) Kram C&M