Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, oktober 30, 2011

Sortera!

Hej!
Har just kommit hem efter ytterligare en helg i Borås! När tar det slut!!! På vägen hem konstaterade vi att nästa helg måste bli den sista innan fotograferingen av huset. Vinden är kvar och dit upp var jag ett tag idag, men den behöver ju inte komma på bild, så den sparar vi till sist. Viktigast är att vi får iväg alla kartonger som ska till Second Hand och att alla svarta sopsäckar med skräp kommer till Tippen. Vi körde fem släpkärror förra helgen och tre turer idag! Lite möbler och tavlor lämnar vi kvar för att det inte ska se så tomt ut på bilderna. Igår var vi hemma och tog hand om vår egen trädgård samt eldade upp allt som vi lagt på hög sedan april då vi sist eldade. Det vart en heldag med mycket jobb som nedklippning av rosor, upptagning av gamla Rosenskäror, buskklippning och ett litet träd, en Hängsälg fick grävas upp och eldas!
Framför brasan, på kvällen, började vi sedan att fantisera om ett växthus/uterum. Det vore riktigt mysigt om vi kunde förverliga den drömmen!
Vi bestämde också att vi så snart som möjligt ska försöka orda ett golv i källaren. Det låter kanske märkligt, men vi har bara haft grus på marken och en plast över för fuktens skull, vilket innebär att inget organiskt kan förvaras där. Våra trädgårdsmöbler börjar bli väldigt slitna och det skulle underlätta oerhört om vi fick ha källaren som ett förråd. Som ni märker har jag blivit en riktig organisatör där allting går ut på; behöver vi det här? Om NEJ släng i svart sopsäck, om JA sätt i kartong och skriv vad kartongen innehåller. Nu har jag blivit så med mina egna prylar också! Jag ska bara ha sådant jag verkligen vill ha och har användning för, annars, Second Hand eller Tippen! Det vore så skönt att få ordning! Sedan är det lite nödvändigt att gå igenom vårt egna hus, eftersom vi nog får ta hem en del möbler etc från Pers pappas hus också. Visst vore det underbart att kanske få åka bort en vecka då allt det här är klart!! Dröm dröm...

Inga kommentarer: