Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

lördag, april 28, 2012

Räkna får

Sömnproblem är jobbigt! Varje kväll tror man att i natt kommer jag att sova hela natten så trött som jag är!! Men se så enkelt är det inte. Efter ca 2 - 3 timmar är jag vaken igen. Vänder på kudden, vänder mig på andra sidan, sparkar av mig täcket, fryser efter 5 min och tar på täcket och har jag tur så somnar jag igen för att vakna 1 1/2 tim senare och göra samma sak igen...suck! Det är värst då jag har det tidiga passet på jobbet och måste stiga upp 05:15. Ja,ja det fanns en tid då man undrade hur man fick rynkor och grått hår...hm, jag har slutat undra.;-) Nåja, jag ska inte klaga. Idag har mannen och jag varit ute i trädgården och jobbat. Då vi kom in gjorde vi upp en lista på allt vi tyckte borde göras. Det kändes bra att få det på papper och att skriva i kanten vad vi ska börja med.
Penséerna på trappan är så fina nu. Det ska bli kul att ta ut olivträdet och Afrikas stjärna snart. Imorgon ska jag skruva ihop planteringsbordet och om det inte regnar jobbar vi lite i trädgården igen.
Jag såg just att Lupinerna börjar komma i gräsmattan. Jag älskar att vakna och titta ut och se dem stå där så fint. Kram till er alla / Ingela

1 kommentar:

Inget nytt under solen sa...

Mina nätter ser ut ungefär som dina...det är lite jobbigt att man aldrig sover gott en hel natt!
Önskar dig ändå en god natt! Kram!