Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, april 23, 2009

Krögarträff


Hej! Vaknat och känner mig lite tung i huvudet. Krögarträff på Varbergs fästning! Det var jättetrevligt. Vi fick smaka på olika öl- och vinsorter, förrätter med sill, gravad lax, salami, skinkor etc. Sedan var det ut på borggården och hämta lite gott och blandat från grillen, sedan var det ost- marmelad- och kexbordet och slutligen efterrättsbordet samt kaffe och tryfflar! Vi började det hela också med frågesport runt vallgraven och vårt lag vann, så vi åkte hem med varsin korg med härliga ostar, jordgubbar och små vinflaskor. Ja all den maten, det var sannerligen en chock för min mage som vid det här laget vant sig vid en mer spatansk tillvaro, och vinprovningen har gjort sig påmind i huvud. Jag har därför mjukstartat den här dagen, tittar försiktigt åt höger och vänster och försöker gå lite mer mjukt och stilla...hihi. Nåja, snart ska det väl klarna för jag ska göra kocklön, beställa mat och bröd från bageriet och möta utställarna runt 13.00 så - in i duschen och kvickna till nu Ingela!! Ha det bra! Kram från mig

Inga kommentarer: