Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, april 02, 2009

Sol och Vår


Hej kära vänner! Igår var det verkligen en riktigt varm vårdag! Jag satt ute på förmiddagen och skrev och planerade. Sedan fick jag åka med en väninna till Varberg för att hämta vår bil som inte var klar, hm..nåja, jag fick en lånebil i två timmar tills den var färdig. Efter detta åkte jag till Kungsbacka och var med på Afrodance som min dotter har hand om. Det känns skönt om jag kan gå i alla fall en gång i veckan och röra på mig=) Jag hann också göra två affischer som ska upp lite överallt. Vi ska ha musikkväll och vernissage den 24 april och det känns roligt! Hoppas det kommer många!

Idag ska jag ut i trädgården och klippa alla lavendelplantor och se om man kan börja gräva i rabatten. Natten var frostig så solen får nog värma upp lite innan. Jag skulle vilja sätta ut mina spjut också som vi köpt av en konstnär på Österlen, men jag tror det känns bäst att vänta tills frostnätterna är över. Vet inte hur de klarar kyla då de är av keramik. Just nu betar 4 rådjur utanför mitt fönster...de är så fina...bara de inte äter upp planteringarna=) En magnolia, två äppelträd, en rönnsumak och alla tulpaner har hittills mött sitt öde under de 5 år vi har bott här.

4 kommentarer:

GundaM sa...

Takk for trivelig kommentar inne hos meg Klara ;) Så vakre de spydene var, skikkelig delikat!

Håper du får din bil tilbake snart, hihi.

Ha en flott fredagskveld. Jeg kommer nok igjen ;0)

Rummet för välbefinnande sa...

Men Ingela, vad kul.... Jag har verkligen inte haft någon som helst bloggtid nu ett tag, men så satte jag mig en liten stund nu och såg precis din kommentar hos mig. Så himla kul om vi kan ses....
Kommer du på söndag?
Stannar du i några dagar?
Jag vill så gärna försöka få till det vet du väl! Jag har öppet i butiken 12-18 på vardagar och 10-13 lördagar, men om nu inte tiderna passar så vill jag verkligen att du skickar mig ett mail så jag försöka bevaka den så vi får till det. Ska ta och se om jag kan skicka dig ett mail imorgon när jag har jobbadatorn igång där jag har din mailadress så får du mitt mobilnr så du kan ringa.
Ha en toppenfin helg nu!
Kram kram Mia

Lallis - liv och leverne sa...

jag hamnade här inne hos dig efter att ha varit på en annan sida. Vad mysigt du har det:)
Kommer gärna tillbaka flera gånger och hälsar på
Och ha en riktigt fin lördag.
kram Lallis

Designe sa...

Hej och tack snälla du för din goa kommentar hos mig! Kul att du tittar in! Så härligt det låter med vår!..den har inte kommit till mig än..ja i alla fall inte de senaste dagarna. Ha en fortsatt fin helg! Kram :)