Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

lördag, maj 07, 2011

Ljusa sommarminnen

Hej!


Livet. Allting har sin gång. Nu har vi lagt pappas kära stuga till försäljning. Det är riktigt tungt. Pappa köpte mark i början på 60-talet av sin mosters styvson och började bygga 1964. Vi har varit i hans stuga under så många somrar och njutit av sol och bad. På kvällarna brukade vi ta långa promenader, och då vi kom hem kokade vi the och spelade kort tills det ljusnade. På dagarna packade vi pick-nick-korgen och gick ner till havet. Där låg vi och småpratade och tog ett dopp ibland. Ibland gick man upp tidigt på morgonen och tvättade håret i bäcken som rann ut i havet. Svampplockning hörde också till vanligheterna. Vi hittade mest Fårtickor som vi gick hem och stekte och la på smörgåsen till kvällen. På denna plats hittade jag också mitt stora älghorn. Jag var ca 10 år och vi var ute för att leta svamp. Jag trodde jag hittat en stor trollhand bland löven och blev rätt rädd. Älghornet har jag inte kunnat göra mig av med, då det varit ett kärt minne. Minnen...det finns så mycket som var glädje och lycka under den här tiden. Nu när inte pappa finns mer har vi systrar insett att ingen riktigt har möjlighet att sköta detta, så vi satte stugan till försäljning. Men...Tack kära pappa för alla fina år som vi haft där!!!



Inga kommentarer: