Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

tisdag, maj 17, 2011

Något att se fram mot

Hej!
Det var ett tag sedan jag skrev nu igen. Jag har hunnit springa Vårruset sen sist och efter detta hade jag bestämt mig för att göra något radikalt för att komma i sommarkläderna, så idag är det en vecka och 3 kg lättare. Det går åt rätt håll och jag får försöka ha målet framför mig då det känns kämpigt. Det är definitivt svårast då helgen kommer.


Förra året hann vi inte hindra ett mås-par från att bygga bo på vårt tak, vi förstod kanske inte heller konsekvensen då. Med den erfarenheten bakom mig blev jag rätt förtvivlad då jag såg en mås med gräs i näbben flyga rätt upp till vårt tak! Min bror var på besök så han och mannen gjorde en gemensam ansträngning och gick upp på taket. Och visst, de hade redan byggt ett bo, men ännu inga ägg, så fort fick vi bort det och satte hönsnät över stegen så de inte kunde utnyttja området mellan stegpinnarna. Idag då jag kom hem satt de på skorstenen...jag litar inte på dem! Jag är djurvän, men förra året var hemskt då man inte kunde öppna dörren, utan att de anföll oss.


Vädret har svängt rejält. Jag fryser!!Från att ha gått i linne, shorts och sandaler är det åter tröja, jacka, raggsockar och rejäla skor som gäller. Jag antar att det är mer normalt, men även naturen tror jag är lurad. Syrener, rhododendron och fruktträd blommar och det känns inte som man kan njuta av dem, för ute ösregnar det och blåser 10 - 15 sekundmeter! MEN - det är precis en månad kvar till skolavslutning och det känns underbart! Längtar!!

Kramkram /Ingela

1 kommentar:

Inget nytt under solen sa...

Oj, så bra gjort, att kunna gå ner 3 kg på en vecka!! Lycka till i fortsättningen! Kram!