Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, november 12, 2009

Längtan till jul


Hej alla kära! Här har vi nu börjat med glögg och pepparkakor, tända ljus och brasan almost every day!!! Det är väl julen som står och knackar på dörren och vill göra sig påmind:)). Inte svårt alls att gilla det! Vad konstigt det är, men det följer nog årstiderna. Man längtar inte precis till jul då man sitter i solstolen en vacker sommardag. Jul är väl om man verkligen, verkligen fick önska: gnistrande snö, knarr under skorna, måånga tända ljus både inne och ute, facklor som brinner, häst och släde och bjällerklang, en sagolikt vacker julgran, dofter av kanel, kardemumma, saffran, granbarr och lack då man gör sina julklappar. Innerlighet mellan varandra, glädje av att träffas som vänner och släkt, en mistel som hänger där och mandeln i gröten.

Ja, så kan man känna en kall, regning novemberkväll. Imorgon ska jag och mannen samt mina tre vuxna barn med respektive resa först till min mamma och sedan till min brors familj. Där finns en händig fru som ska julpyssla med oss! Kul va! Och så ska vi dricka glögg! Ha nu en riktigt trevlig helg allesammans! Kramkram Ingela

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Låter mysigt!
Hoppas att du har en fin dag
Kram Lallis