Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

onsdag, december 16, 2009

I´m dreaming of a white Christmas


Hej alla! Lite snö har anlänt! Jippi!! Även om det bara ser ut som pudret på en semla så är vi glada, för allt ser lite ljusare ut. Här försöker jag handla julklappar och hitta något till nyår. Det är smoking...så ni förstår. Ikväll har jag skrivit upp allt som ska göras så man inte får den där julstressen;D
Kylskåpet totalstrejkade häromdagen. Det har krånglat lite då och då, men nu blev det akut. Det bara blinkade och verkligen lät: BLINK, BLINK OSV. (Det låter onekligen som ett problem som mer sitter på damen ifråga;))) Men jag lovar, jag har haft en gubbe att titta på det, så det ska bli lagat innan jul...pengarna flyyyger bara sin väg! Jag som har satt upp 3 guldpengar i sydostläge, som det står i Fengshui-boken, för bättre ekonomi! Ja, ja det kanske kommer bättre tider snart.
Jag har i alla fall bestämt mig för att på onsdag, dan före dopparedan, då ska julfriden infinna sig. Då vill jag att vi tänder brasan, värmer på glöggen, skär en provbit av skinkan, sätter på lite go´julmusik och bara njuter...

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin fortsättning på julen, vännen
Kram Lallis