Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, maj 01, 2011

Allt vill man väl inte ska växa så här i vårtid!

Hej! Skulle ha önskat alla en glad Valborg,men hann visst inte! Hoppas dagen i dag varit bra...också! Vi var ner till havet på Valborgsmässoaftonen, och kollade på den årliga brasan. Sonen bor ju än så länge där nere vid havet, så vi tog omvägen förbi dem, och där var dottern med sin David. Ja, där blev vi kvar ett tag efter brasan. Det är största möjliga lycka då vi träffas!! Ja, jag var till dottern häromdagen också, då jag var i Kungsbacka och handlade. Hon är numer butikschef på T12, en butik som säljer surfkäder m m.


Då jag kom hem gödslade jag landet med kogödsel innan jag sådde blomfrön.Jag satte frön av Rosenskära och Vallmo. Hoppas det kommer att lyckats, och att de kan bli så stora som de blev första året. Detta gjorde ju att jag varje år försökt med dessa, men än har jag inte fått det så fantastiskt som jag fick första gången!


Ja, nu har vi ätit färska räkor och Rosévin. En lösgodispåse är också uppäten. Jag brottas ständigt med mina tankar om förra årets ideal. Allt satt fint, gamla kläder syddes in, garderoben var perfekt.
Idag finns bara de vida tunikerna och leggings. Jag får konstatera att vissa saker gödslar man för att man vill det ska växa och vissa saker försöker man träna och svälta för att det inte ska växa. Och ändå verkar det som tvärtom lyckas bäst! Kram kram

Inga kommentarer: