Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, april 28, 2011

Värme ute och i mitt hjärta.

28 april...faktiskt inte sommar även om det ser så ut överallt.

Folk har linne och kortbyxor, björkarna har bestämt sig för att slå ut sina gröna blad, 20 grader varmt här på eftermiddagen!
Vi var på Mulleängen igår förmiddag med dagmammor och 15 barn. Där plockade vi pinnar, 3 stora påsar fulla. Vi ska nästa vecka försöka bygga oss broar till vårt troll och de 3 bockarna Bruse. Senare fikade vi och sedan gick vi hem till Öppna förskolan. Där åt jag min lunch innan jag fick ta bilen och åka till Göteborg för att besöka...tandläkaren! Ingen favvo-plats, men det går rätt fort och sen är man jätteglad att det är över. två tusen sjuhundra kronor fattigare, for jag till Kungsbacka och besökte min dotter på T 12. Handlade och for hem till min älskling. Åt kvällsmat och tog cykeln tillsammans med 2 av mina fina grannar till kören! Min syster ringde strax innan jag for. Hon hade haft mäklaren till pappas stuga. Dilemma, jag vill verkligen inte sälja bort det pappa har byggt själv från grunden!! MEN...jag bor för långt bort för att kunna sköta den, och vi får reda på hur mycket den är värd i morgon. Efter detta får vi 3 systrar ta ställning till hur vi gör. Känner mig dock lycklig idag!


Pappa och Per går upp till stugan sommaren 2010



Sov så gott vänner! /Ingela

Inga kommentarer: