Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

måndag, januari 24, 2011

Tänk vad bra vi har det!

Hej igen! Ja så var det en ny vecka igen! Jag har inte varit på internet på ett tag. Vi har fått fel på både modem och rauter. Just nu använder jag mig av mannens ögonsten, Iphonen! Därför har jag sysslat med sånt som inte kräver nåt "nät". Jag har plockat fram en hög med papper från min farfar. Han levde mellan 1893 - 1987. Då han fyllde 70 år fick han en skrivmaskin av sin fru och sina barn. Då bestämde han att han skulle skriva och berätta lite om sitt liv. Nu sitter jag och skriver rent detta. Vilket liv! Då han var liten bodde familjen med 9 barn i en liten timmerstuga på 16 m2. Den bestod av 3 sängar, en vagga, ett bord med stolar, ett matskåp, en diskbänk och en järnspis. Jag tror bestämt att vårt sovrum är 18 m2...
Han flyttade hemifrån då han var 13 år och jobbade med kolmilor, flottning, vägrallare. Jobb och plats att bo på bytte han nästan var tredje månad. Ja det finns hur mycket som helst att läsa om detta. Det här är kanske mest skoj för mig eftersom jag är så intresserad av sånt här.
Annars är jag inne i mitt nya röjar-liv. Det blir något varje vecka som jag gått och sett men inte orkat ta itu med. Min man undrar om vi flyttat då han tittar in i vår tvättstuga! Ja, kunde jag fixa den, då är inget omöjligt! Därför känns det som jag skulle kunna ta mig an nästan vad som helst nu! Det ÄR bra då man får fria passager, som det står i Fengshui-boken.
Ett gott råd mer är att köpa tulpaner, de utstrålar liv och bär ett budskap om att efter kall vinter kommer vår!


Kram Ingela

1 kommentar:

Inget nytt under solen sa...

Tänk vad livet och samhället har förändrats - det är ju ändå inte speciellt länge sedan... hur är det om 50-100 år?!