Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

lördag, januari 15, 2011

Mera Fengshui i mitt hem

Ja så har man jobbat sin första vecka för i år. Har just nu en ny medarbetare och det känns roligt och inspirerande. Vädret kan inte bestämma sig längre. Hela december var konstant - 10 grader. Nu har vi regn och plusgrader som följs av kyla och resulterar i is banor. För första gången i mitt liv blev jag övertygad om att broddar är ett måste.
Hade inte tänkt ta bort julen så där på rätt tid i år. Jag gillade vår gran så mycket! Men faktiskt på rätta dagen och allt så kom plötsligt lusten och då var det ju bara att passa på. Lite kanske det berodde på att jag en längre tid sett en bedrövlig tvättstuga varje dag, men inte orkat ta tag i den röjningen. I onsdags tog jag ut varenda pryl från tvättstugan och slängde samt ställde rätt. Nu har jag rena bänkar och golv! Helt underbart! Förmodligen ville jag fortsätta rensa liksom. Jag tror det är bra med lite Fengshui!
Jag försökte hitta inspiration i vackra miljöer som jag gillar. Det är bra att ha lite förebilder att sträva efter!



Ha en fin helg! Kram Ingela

Inga kommentarer: