Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

fredag, oktober 09, 2009

Trevlig Helg!



Hej!


Vilket omslag ivädret eller rättare sagt - vad fort det blev HÖST!!! Nyss var Hanna och jag till stranden i bikini ju! Ja, det är väl sådär 5-6 veckor sedan, men det känns som man gick direkt från stranden till vantarna om ni förstår hur jag menar.


Nu har jag gjort mina två första jobbansökningar. Det är nog dax att börja med det nu. Ikväll har jag ca 30 personer på mat på Värdshuset och sedan kommer de imorgon också. Jag ska dit och städa lite först.


Pelargonerna på balkongerna bar jag in igår. Denna blåst! Våra stackars grannar har en tung, gedigen hammock som jag dessvärre ser upp och ner, igår, för tredje gången. Den börjar se lite medfaren ut. Idag ska jag hinna in till Kungsbacka för att köpa något att sätta i krukan utanför dörren både på Värdshuset och hemma.


Jag håller på att räkna ut hur det skulle vara att ha något julbord i år. Det blir väl det sista vi gör i så fall, så det är ju bra att veta innan att vi kan tjäna något på det.


Annars får jag väl önska alla som läser här en riktigt fin helg! Blir det blåst så rekommenderar jag brasa, massa tända ljus och goa plädar! Kura skymning!


En hälsning från de värmländska skogarna:


"Öm en söver e stônn ätter meddan sö å dä sôm en feck en ny dag"


" Kramkram från Ingela

1 kommentar:

lottens vita och gröna sa...

gu vilken bild alltså såå vacker ingela! ja du jag sörjer mörkret nu...vad fort det går nu då, huuuuu!
lycka till med ansökningarna, varmkram lotten