Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

måndag, oktober 05, 2009

En av mina "lediga" dagar

Anna Kern interiör


Hej igen! Nu har jag haft några "lediga" dagar och jobbat hemma. Städat och rensat och sist och slutligen - målat! Åkte till Lantmännen och köpte vit färg och en pensel. Åkte hem, la ut tidningar på golvet i tvättstugan och tittade mig omkring vilken pryl som skulle bli det första offret. Bakom soffan stod en tallrikshylla som jag fått av mamma, i gästrummet stod ett klaffbord och båda var blåa så...på med datorn, leta upp Spotify, ladda min lista med bra musik typ Nisse Landgren, och sen flög locket av målarburken snabbt. Sen var det så himla roligt att se hur fint det blev så då fick en engelskt röd byrå som stått i hallen bli vit också. Efter detta stack jag till Värdshuset (Räkna mig ändå rätt ledig) och dammsög hela stället och torkade golven, slog ihop alla konferensborden och satte fram stolar till en 20 manna kör från Chalmers. Snabbt in i bilen och for till IKEA som tyvärr inte hade allt jag tänkt ut, men lite blev det ändå. Bredvid ligger Coop Forum, så där handlade jag mat till kören, bredvid Coop ligger systemet, så där handlade jag något gott till oss, och sen...for jag till Kungsbacka för att lyssna på konsert med mannen. Då vi hade skilda bilar, hannn jag före hem och ställde iordning allt som målats etc tills han klev över tröskeln. "Men älskling vad mycket du hunnit göra!!" Äsch, det var ju bara lite vit målarfärg, sa jag.

2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Visst är det härligt att rensa och städa ibland!!! ;=)
det blir säkert bra i tvättstugan!
Kraaaam

KATE ♥ sa...

Ja, det er en deilig følelse.

Klemz