Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

fredag, oktober 16, 2009

Mera VITT!!


Hej! Nu var det helg igen! Jag ska ta emot folk som ska bo på våra rum idag. Mannen åkte med tåg till Västerås igår kl. 5.15. Jag körde honom till Kungsbacka. Inte många vakna då inte:)). Så igår städade jag huset och målade 3 möbler. Det kan vara lite inspirerande med nåt nytt tänkte jag. Och visst var det! I morse när jag vaknade och ställde möblerna där de skulle stå, blev jag jätteglad! Som ett nytt hem! Men det ena leder till det andra. Har man börjat förändra nåt så blir det bara att fortsätta, för plötsligt stämmer inte övriga detaljer så bra in. Det är bl a det lilla bordet i hörnet som jag gjort vitt.


Idag skulle matleverantören ringa mig så jag fick beställt allt inför nästa vecka. Jag väntade, åt frukost och tänkte - vågar jag gå in i duschen eller? Japp, det gjorde jag och hann bara bli helt blöt och skummig så ringde den lilla telefonen. Det hör till saken att de inte alltid gillar att man ber om att bli uppringd senare, så det var bara att svara. Jag kom på att det var rätt knöligt med tänket då man har schampo rinnande och duschvattnet gör pölar på golvet. Jag hoppas jag inte glömde nåt mer än efterrätterna och dess ingredienser! Ikväll ska jag hämta hem min käre man igen och det är fredag! Det är nåt visst med fredag!

Inga kommentarer: