Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

onsdag, oktober 28, 2009

Boråsbesök



Hej ni alla!


Jag la märke till att tiden rusar iväg, och det var länge sedan jag hade tid att sitta ned och skriva.


Jag och mannen var i Borås i helgen. Det var mycket regn, men vi gick i alla fall lite på stan och jag hittade åter igen till Hjärterum. Oj, så mycket fint de har!!! Jag fick trots allt regnande julinspiration!


Det hade varit så kul att göra jul på Värdshuset, men vi har bestämt att vi endast tar emot beställningar, vilket gör att vi inte vet ännu hur det blir med julbord etc.


Nåja, i Borås hälsade vi också på svärfar, 96 år, som fortfarande bor i sitt hus. Vi åt prinsessbakelse och pratade om när han startade sin skjortfabrik i stan och när han som liten bodde på Torpa vid gårdarna runt sjön. Trots sin höga ålder är han mån om sin klädsel. Han mötte oss i svart kostym och egen -knuten fluga. Då min man och jag är såna nördar att vi älskar att släktforska, är såna här tillfällen värdefulla. Tänk vad mycket han kan berätta! Han är ju född före första världskriget!!


Jag börjar sakta landa här hemma och upptäcker hur lite tid jag haft de sista 2 åren! Jag vill gärna ägna mig åt mitt hem nu och göra det så mysigt so möjligt. Vad som händer efter jul vet jag inget om än.



"Å gå å gruve sä - dä ä te å slöse på ôrken dä"


Kramkram Ingela

Inga kommentarer: