Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, november 23, 2008


Hej! Nu är det kväll och jag är tillbaka från Värdshuset. Jag körde också dottern till Göteborg för att öva med storebror inför nästa fredag då de ska uppträda.

Vi har gjort älgstek med kantarellsås och rönnbärsgelé på Värdshuset. Det var SÅ gott! Jag har också handlat frukt och godis inför morgondagens konferens.

Hur ska detta års jul se ut egentligen? Jag slits mellan mitt eget hem och Värdshuset. Det gäller att slå knut på sig själv och hinna. Jag vet inte heller hur det blir till jul. Ska alla komma till oss och vi firar jul på Värdshuset och hemma hos oss eller ska vi åka till min bror eller ska vi...suck. Jul ska bara vara mysigt och så ska det vara vit snö ute. Lugnt och fridfullt, lite sol som gnistrar i snön och sen på kvällen kan man titta ut och se alla dekorationer som lyser överallt (hm, hm) medan brasan knastrar i kaminen och alla sitter glada samlade med ett glas glögg. Då kommer tomten och delar ut de mest förträffliga presenter som är inslagna i jättefina paket. Julgranen lyser med sina levande ljus och alla tycker om Bing Crossby som sjunger "I`m dreaming of a white chritmas"...Tänk om jag kunde lyckas få till det!

Inga kommentarer: