Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

lördag, november 22, 2008



Ibland känns det som tingen är emot en. Det började med att jag tappade krämburken i golvet och all kräm studsade ut på väggar och tak! Jag fick hämta en bordskniv och ta bort det med. Då jag kom till jobbet ställde jag vinglas på hyllan. Plötsligt var det som om de fått liv och HOPPADE ut ur hyllan! Sopade upp det. Provade vår grangirlang och det såg jättefint ut men helt plötsligt föll den bara ner och välte naturligtvis vinglasen på bordet..jag sopade upp det. Alla hade fått förhinder på vår jazz- och blueskväll, så det kom bara en handfull skara som publik...kostade bara. Då jag öppnade posten hade tidningen lagt in vår julbordsannons 4 veckor i rad och jag hade endast beställt en vecka. Summan för 4 veckor är betydligt mycket större och inget som vi har råd med. Måste ta i det på måndag. Skattemyndigheten hade också ett brev - vår revisor måste ha deklarerat momsen fel. Kan det bli till vår nackdel så ser det dystert ut, men jag hoppas inte det. Jag får ta i det på tisdag.


På måndag har vi en dagskonferens och i morgon har vi söndagsmiddag. Har man kommit ner i en dal måste den väl gå uppåt snart. Jag hoppas på att vindarna vänder. Snart kommer tomten!

Inga kommentarer: