Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, november 20, 2008


Ja, nu har vi hunnit ut och handlat lite julsaker och spånat på idéer inför julborden på Värdshuset. Tiden är knapp men vi ska göra vad vi kan för att mysa till det. Jag har just fått fatt på lite flickor som vill komma och öva Lucia hos mig. Kul!

Igår hämtade vi vårt intyg för serveringstillstånd och faxade det till vår leverantör. Allt kommer imorgon.

Igår provsmakade vi vår hemgjorda glögg, hm, jag tror den blev rätt stark...men den smaka glögg i alla fall!

Hanna sov hos oss för hon var själv och huset var kallt. Idag åkte hon hem innan det blev för mörkt så hon kunde hämta ved och elda.

Idag har vi haft en busslast med 44 pensionärer som skulle äta kaffe och smörgås. Vi stressa som små gnun för att hinna allt. Sen har vi försökt lösa en sittning som en konferens på måndag vill ha. Nu är jag trött. Men jag måste tvätta de dukar som fått kaffe på sig och handdukarna på toaletterna.

Inga kommentarer: