Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, november 16, 2008


Igår kom min bror med fru och kompis på besök. De ville bo på Värdshuset så vi ordnade 2 rum åt dem. Vi fick även ett till rum bokat. Det var en av våra artister från i somras som ville utnyttja sitt gage, en natt på Värdshuset. Så i morse gjorde jag hotellfrukost åt mina gäster! Några hade velat ha söndagsmiddag, men jag hänvisade till nästa söndag.

Stormen ven utanför och vågorna kastade sig upp på land! Dörrmattan hade blåst långt bort och "det fladdrade till i en och annan tyllgardin" på rummen! Höststorm igen!

Nu har vi tänt alla ljus vi har och kurar skymning. Mannen släktforskar och jag skriver blogg.

Min pyssliga svägerska gav mig fina hjärtan som hon sytt. Jag hängde dem på vitrinskåpet, men de blir säkert fina i julgranen snart. Hon hade en hel del tips inför julen och Värdshuset. Det är alltid kul med folk som har idéer!

Inga kommentarer: