Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

måndag, februari 21, 2011

En minnesrik vecka

Hej!
Ja så är det en vanlig måndag igen. Förra veckan var vi ju i Härnösand från lördag till torsdag. Det snöade konstant under alla dessa dagar! Vi jobbade i pappas lägenhet från 09.00 till 01.00 varje dag, allt för att fixa lägenheten inför dess försäljning. Det var svårt att komma dit och se pappas gympaskor stå där. Jag la dem i säcken och tog upp dem och la tillbaka dem och till slut fick de åka med mig hem.Det var mycket som kom tillbaka för mig. Pappa hade bland annat sparat alla mina brev som jag skrev till honom då jag var 7 - 15 år! En hårlock av mig fanns också där. Veckan blev både sorgsen och innehållsrik. Min syster och jag fick tid att prata en del medan vi jobbade och det kändes bra. Vi startade vår hemfärd i snöyra och det tog mycket riktigt 12 timmar att köra hem igen.
Dagen efter hade vi fest för mannen som fyllt år.
Annars har jag tagit ut dynorna och suttit ute i solen i helgen! Fåglarna kvittrade och det droppade från taken, sen var det i och för sig -12 ute i morse.
Jag tror ändå att det snart blir vår nu!

Inga kommentarer: