Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, februari 06, 2011

Lite vårtecken

Ja då tar vi sats för en ny vecka! Jag har haft en ganska tät kontakt den här veckan med min syster i Härnösand. Efter pappas bortgång i november ska nu hans bostad säljas och vi behöver titta igenom hans saker och många andra praktiska ting. Min man och jag reser upp på lördag, det är en dryg resa som tog oss 12 timmar i december. Hoppas vädret är bättre så det går lite smidigare.
Annars hade vi vigt "sportlovet" till att börja måla inne i vårt hus, men detta får nu vänta.
Igår såg vi på Melodifestivalen och röstade på vår egen Jonas Matsson ifrån Frillesås!:D
Idag gick vi en riktigt lång promenad både uppe i samhället och nere vid havet. Det tog oss nästan 1 1/2 timme. Det brukar kännas så skönt efteråt. Vi hörde en fågel kvittra och då inser man att det är rätt tyst på den fronten under vintern. Så - betyder detta att det finns lite vår i luften?! Jag tyckte det doftade lite vår idag;-)
Min mor sa att man kunde köpa Penséer nu - det är väl också ett vår
Foto: Helena Bernáld, The Swenglish Home



tecken!!!
Hoppas veckan kommer att bli bra för er alla och jag hoppas att jag hinner förbereda vår resa norrut så att den blir bra. Kram kram/ Ingela

1 kommentar:

Helena, The Swenglish Home sa...

Hej Ingela,

Jag fick alldeles nyss ett mail av en uppmärksam "bloggsyster", som hade sett att du idag använt ett av mina foton utan att ange källa eller länka till mig. Jag gissar att detta måste vara ett misstag från dig sida, då vi väl alla är överens om att vi vill respektera varandras egendom vad gäller tex foton på nätet.

Skulle du vilja vara så snäll att justera detta på ditt blogginlägg gällande den första penséebilden (vilken förekom på min blogg fredagen den 28 februari 2011).

Vänligen,
Helena Bernáld, The Swenglish Home