Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, februari 27, 2011

Längtan

Igår åkte jag och min dotter till Ullared. Detta händer någon gång i kvartalet då man märker att man behöver fylla på lagret med sköljmedel, schampo,tandkräm osv. Jag hittade också en ny strykbräda, eltandborste, mandelskorpor för 12 kr och en fin tröja. Så vi var rätt nöjda då vi for hem igen. Idag har jag och mannen börjat ordna upp lite här hemma och pratat om hur vi ska börja måla härinne. Hoppas vi kommer längre än att bara prata om det. Vi behöver förmodligen limfärg till väggar och tak. Det ska vara en form av linoljefärg som inte droppar och som kanske bara skulle behöva strykas en gång (hoppas kan man alltid!). Det skulle göra såå mycket till vårt hus om vi bara kunde komma igång med detta.
Annars har jag ont i ryggen sedan vi körde till Norrland. Hoppas det snart vill gå över för man blir så handikappad i allt man ska ta sig för.
Nu är det snart mars, undrar om våren kommer då? Jag tillverkade ljuslyktor att hänga i träden förra veckan. Ska bli kul att hänga dem snart!
Solen! Jag längtar!


Prismor har jag i träden och de glittrar så fint i solen.


Nu har snön smält bort från altanen. Jag vill snart ställa krukor där!

Inga kommentarer: