Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

tisdag, mars 22, 2011

Värdefullt

Idag då jag vaknade hade måsarna kommit! De satt på hustaket och försökte ropa på våren!! På fältet hade hundratals svanar mellanlandat och det kändes så himla bra!! Dagen har varit vacker och det är jag så glad för!
Ja så var min födelsedag snart till ända. Dagen har väl egentligen varit fylld av arbete och direkt därefter var jag till Varberg på föreläsning med Mia Törnblom. Hon talade om självkänslan. Vi har lätt för att ursäkta oss, svårt att ge oss själva positiv kritik. Tyvärr registrerar hjärnan det vi mest kommer ihåg och det är ofta det negativa. Vi kan få 8 beröm och en kritik på en dag och det är inte alla de fina orden som stannar kvar, utan den enda tråkiga som lägger sig som ett stort blinkljus i vår hjärna! Vad är du bra på? Säg två egenskaper, sätt punkt efter dem och jämför inte med någon annan och ursäkta inte din åsikt! Du blir gladare, vackrare och till och med smalare om du kunde uppskatta ditt inre och även ditt yttre. Älska dina volanger, för de bor där! Smilgropar på låren visar bara på att du har ett glatt underliv! Ja, det är nog så att livet är för kort för att slösas på onödigheter. Gläd dig åt allt som är vackert! Gläd dig åt den du är! Du är ju unik! Möt våren med glädje!
NJUT!

Väl värd att lyssna på!

Hälsa Våren!

Ta hand om dig själv!

Inga kommentarer: