Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

tisdag, mars 08, 2011

STENAR!

STENAR!


Sten verkar fascinera mig mycket! Vi har grävt upp flera hundra stora stenbumlingar i vår trädgård! Trappan härute är helt gjord av sten som vi funnit då vi grävt. Jag samlar gärna på stenar då vi reser någonstans och i trädgården har vi ett plant klippblock. Där har jag lagt fina stenar ifrån pappas stuga i Byviken, Häggdånger. Det syns att de kommer från "andra sidan", alltså Östersjön.
Inne gjorde jag ett skoställ i form av en gammal låda från Loppis och en säck med dekorationssten från Danmark. På stenarna står nu mer våra skor så bra.
Vi har länge funderat över vilket staket vi ska ha mot väster och havet. Det är ju oftast därifrån det blåser, så efter Gudrun-stormen är inte ett plank att tänka på. I sommar då vi sett vår iver att nästan tävla mot de största stenarna - vi ska nog få upp er! Då kläcktes idén om att vi ju faktiskt kunde göra en stenmur mot havet, det skulle väl vara det mest stabila, så det blir bara att fortsätta när värmen kommer igen!
STENAR de är verkligen underbart vackra och tänk vad mycket de varit med om! Vem höll i den här stenen sist, vilka har gått på dessa stenar under årtusenden före mig!






Inga kommentarer: