Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

fredag, mars 18, 2011

Förgylla tillvaron är viktigt!!

Hej alla!
En vecka är snart avklarad, visserligen med ett antal tabletter till hjälp, men jag är glad att ha fixat det!
En dag här i veckan, då jag skulle gå hem från jobbet för första gången, kände jag att det skulle bli jobbigt. Det var tungt att andas och jag kände att jag inte var särskilt stark. Då ringde min äldste son så passande och berättade att han just åkt från Varberg där han hållit utbildning under dagen. Vilken tur! Det var ju lätt för honom att svänga av motorvägen och hämta upp mig!
Igår var jag till kören. Sjunga var inte jättelätt, men samtidigt visste jag att detta gör nytta för själen - jag blir alltid så himla glad av att sjunga och gärna tillsammans med andra!Och ack så rätt jag hade! Idag har jag äntligen mått bättre och orkat gå i min vanliga takt och det känns skönt.
I helgen ska vi ha lite fest här. Det ska bli roligt. Har varit och handlat idag. Utanför dörren behövs blommor, akut!!! Det ser sorgligt ut just nu! Ingen Fengshui alls! Har alla det på det sättet tro? Jag gick och köpte penséer, men jag måste ju först ta in dem och tina jorden innan jag kan börja sätta nya blommor i dem.
Just nu äter vi räkor och tar ett glas vin, mannen spelar "One flight down", så skööönt!

Inga kommentarer: