Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

fredag, mars 25, 2011

Vårinjektion

Hej alla!
Den här veckan har måsarna kommit! De kan vara rätt jobbiga efter ett tag, och man undrar ibland varför och hur man kunde bli så glad för dem! Men plötsligt finns det ett liv där ute! Fåglarna kvittrar och måsarna sitter på taket och gapar!
Två år i rad har vi försent upptäckt att ett måspar valt att bygga sitt bo på vårt tak. Helt lugnt var det ända tills ungarna kläcktes och halkade ner på marken. Jag kom hem från jobbet och klev ur bilen. DET var inget skoj!!! De anföll verkligen!!!! Vi tog oss knappt ut och in utan paraply som vapen och skydd! Ändå är vår svältfödda själ överlycklig då den hör dessa fågelljud! De säger oss att det är vår! Den mest hoppfulla årstiden tycker jag!
Då väcks och kläcks idéer. Energin kommer tillbaka. Plötsligt går man inte bara omkring och upplever tillvarons måndag och fredag. Nu kommer en dag till dig, en dag med möjligheter! Man blir liksom kär i själva livet! Jag börjar tänka på min trädgård, vilka blommor som kommer, vad vi kan ha för fester där i sommar, hur lätt vi ska måla det som behöver målas! Plötsligt har vi grannar igen, grannar att stå och prata med vid staketet, kanske dela ett glas vin med vid solnedgången på uteplatsen, kvarterets kräftskiva, lägga handduken över axeln och gå stigen ner till havet för ett kvällsdopp och sedan sitta på klippan och se solen färga himlen. Allt detta väcks till liv igen!!!
Men oj, i natt blir det minusgrader...jag får lägga filtar på penséerna.
Trevlig Helg allesammans! Kram Ingela



Inga kommentarer: