Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

tisdag, april 05, 2011

Små glädjeämnen

Hej alla!
Sitter och kollar på resor...inte för i sommar, för den vill jag ha i Sverige, men kanske framåt hösten. Det är lite mysigt att kunna ha något att drömma om.;-)
Annars har mannen och jag ägnat oss åt att spela 4-händigt på pianot. Jag får ofta agera elev då han skrivit ihop nåt nytt för sina spelelever. Då jag gick i musikskolan fick vi tråkig Agnestigbok att spela ur, ingen spontanitet alls! Nu för tiden får eleven önska vad den vill spela och så gör mannen den spelbar för även en liten nybörjare, vilket ju gör att det blir inspirerade och de tycker att det är underbart då det redan låter så bra;-D
I morgon blir en bra dag! Efter jobbet ska jag till frisören och sedan ska jag till kören. Underbart roligt!
Kram/Ingela
Nåt varmt land ska vi väl hitta att resa till i höst!

Det är roligt att spela med mannen! Ibland spelar jag gitarr och han piano. 4-händigt var en utmaning!
Frisören är en stund man ger sig själv liksom. Egentligen borde nog andra änden också servas. Har hört en del om hur skönt det är med fotvård. Kanske ska försöka satsa på det sen;-)
Avslutar med en vårlig bild som inspiration!

Inga kommentarer: