Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

fredag, april 01, 2011

Fånga dagen!

Parkera dig i VÅREN!

Hej alla!
Det verkar inte riktigt finnas den där ron till att sätta sig ner och skriva några rader då det är vardag och jobb. Varje vecka säger min kollega och jag att vi undrar hur fort en vecka verkligen får gå! Kanske för att vi gör varsina olika jobb på måndagar och sedan ses vi på tisdagen och snabbt drar onsdagen förbi och på torsdagen gör vi vår sista dag på den platsen och på fredagen är vi på en annan plats och så är veckan åter igen slut! Nåja, för att göra en resumé av veckan så var måndagen jättevacker och solig. jag var ute hela dagen med barnen och kunde konstatera att jag fått årets första solbränna. På tisdagen var vi på Kungsbacka bibliotek med barn och föräldrar som en utflykt. På onsdagen träffade vi ortens dagmammor med barn. Jag hade de äldsta barnen i matteverkstaden och min kollega hade övriga i pyssel. Vi har tema "Bockarna Bruse" och barnen tillverkar lilla, mellan och stora bocken Bruse. På torsdagen kom mycket mammor, en och annan pappa och många barn till oss, och på fredagen for jag någon mil in i landet och hade Öppen förskola i en gammal bygdegård. Veckan har annars varit lite kall för jag fick bära in penséerna då det plötsligt var -6 grader ute. De fick stå i hallen hela veckan, men nu har vi tagit ut dem igen.
Imorgon har vi för avsikt att elda. Här har vi den regeln att man bara får elda i april och oktober, så den här helgen har vi väntat länge på!
Just nu är jag olydig. Jag äter upp mina geléhallon som jag fick av sonen förra helgen. Man blir inte smal då, som jag ju egentligen önskar mig.
Nu önskar jag alla en härlig helg med mycket vårkänslor! Kram Ingela


Fånga dagen!


Använd dagen! Glöm inte att njuta!



V

Inga kommentarer: