Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

onsdag, maj 20, 2009

Matmässa och ny upptäckt: jag har en maskrosträdgård








Hej kära vänner! Nu har jag varit ute i trädgården och försökt göra mig hörd. Maskrosorna har definitivt tagit överhanden. Och mycket annat har tagit min trädgård i besittning. Jag hade tänkt flytta en del plantor till nåt annat ställe, men plötsligt är de bara där, helt uppvuxna och ser inte ut att vilja byta plats. Jag har ont i axlar och armar av allt dragande och hackande för att få lite koll på läget.




Igår var Hanna och jag till Interfood, matmässa på Svenska Mässan i Göteborg. Vi gick därifrån som runda bollar. Inte kul när man kämpar med vikten:)) Det var dock kul att inspireras och träffa folk att prata med. Vi såg en härlig stol som hade varit fräck att ha på altanen! Efteråt åkte vi till Kungsbacka där Hanna skulle ha gympapass. Hon hade Afrodance så det gick jag också på då. Sedan skulle hon sköta receptionen, så ville jag hem med bil var det bara att försöka hitta på nåt under tiden. Det blev 1 timmes skivstång... på mina redan onda axlar...men dottern säger att det inte kan skada att jag tränar en och annan muskel. Skulle bara inte vara så långt i mellan varje gång:))




Idag har vi handlat frukostmat till helgens rumsgäster och ätit sushi till lunch. Konstrundan börjar imorgon. Ha det så bra! Kram Ingela

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter härligt tycker jag och kul :)
kram Lallis