Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, maj 10, 2009

Pärlor av oskattbart värde!


Söndag! Puh, vilken vecka! Hur ska detta gå då vi ska ha öppet för allmänheten varje dag?! Hanna är som tur är kvick som en vessla och kan fixa så allt på buffén ser hur tjusigt ut som helst, och dessutom sjunger hon också så himla bra! Vilken tillgång man har! Tack min kära dotter! Ja, jag ska berömma fler kvinnor i min närhet. Min ena sons sambo är också en pärla. Förra helgen hade vi ett stort kalas där Hanna sjöng och sönerna spelade och jag fick ta hjälp av Sandra, som pärlan heter. Allt gick perfekt till vi kom till desserten och festföremålet bad att jag skulle hämta en av presenterna, en stor, fin tårta, som han hade fått. Där nere i kylrummet hände det som bara inte får hända - jag tappade tårtan! Typ upp och ner...Sandra kom ner och efter att ha sett eländet, sa hon: jaha, jag går upp och säger att jag tappat den! Själv insåg jag att jag hade förflyttat mig omedvetet till den djupaste, mörkaste hörnan i vår spindelrika källare och önskade att golvet kunde öppna sig och låta mig få försvinna. Ja allt gick förhållandevis bra och gästen har fått ett presentkort, men i den där hemska situationen stod min hjärna fullständigt still - då är det helt underbart att jag begåvats med en sån underbar medlem i vår familj! Tack kära Sandra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars, stackars dej Ingela! Vid sådana tillfällen är man glad att ha någon att dela eländet med. Och någon som man skratta tillsammans med när paniken har lagt sej. Vad gör det om hundra år... Kram, Agneta