Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

söndag, mars 15, 2009

Vårkänslor


Idag strålade solen så vackert! Vi har suttit ute i solen mitt på dagen och det var riktigt varmt! Vi fick gå upp 05.20 för att hinna göra frukost till 40 orienterare som ätit hos oss i helgen. När de hade åkt kom värdparen för en av sommarens bröllop. De ville se lokalen och prata om hur de hade tänkt och vilket tema festen skulle ha.



I fredags kom sonen på besök och vi firade hans födelsedag. Vi åt rökt makrill och god sallad. Sedan gjorde vi Pavlova-tårta. Fast vi invigde först kalaset med lite mousserande vin. Senare på kvällen spelade vi spel som sonen hade med sig.



Annars inget nytt om vår bil...de letar fortfarande felet?! Troligtvis behövs en ny grej från Frankrike för drygt tio tusen...kan man bli tokig eller?!



Nytt från sonen i annan land, är att han är i Malaysia och åker till Sweden på fredag! YES! Jag har fått äran att hämta. Hämta ja...det får la bli hyrbil kanske. Detta har vi sett fram emot länge så man förstår knappt att det äntligen gått ett halvt år och att han snart står här igen!



Ute har det börjat komma upp vårlökar och fåglarna kvittrar för fullt! Så nu kan det väl inte komma mer snö.

2 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Hej Ingela, vad kul att du skrev några rader hos mig så jag tog mig i kragen och kikade in hos dig också. Du har varit i mitt huvud då och då senaste veckan men jag har ganska överfullt just nu som du förstår :-)
Nu har jag precis premiärkopplat datorn på nya kontoret och då firar jag det med att skriva några rader hos dig......
Det blir bra det här och det är så hiiiiiiimla skönt att börja få ordning och sortera lite. Annars vet du så har man ju allt i huvudet och till slut så känns det som om det ska sprängas nästan.
Förstår att du börjar få en del att tänka på också nu inför högsäsongen också ser jag att sonen är på väg hem också. Vad roligt för dig!!!
Nej, nu ska jag ta och fortsätta här, men ha det riktigt gott också hoppas jag på att kika hit lite tätare framöver. Hoppas ni får in mycket bokningar nu i sommar.
Har er i tankarna vet du om vi får oss någon längre tur med motorcykeln.
Kram kram Mia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Skrattade gott åt kommentaren inne hos mig , nej man är inte äldre än man känner sig , som sagt !
Hoppas det ordnar sig med bilen så du får hem sonen ordentligt !
Kram/Lotta